lördag 7 januari 2012

True Blood Säsong 2.

Vad fan rökte manusförfattarna/producenterna/regissörerna när dem gjorde denna säsong egentligen? Väldigt konstiga (på ett dåligt sett) stories. Förstår inte hur en serie med en så bra första säsong kan göra en så dålig andra säsong. Det brukar vara tvärtom. Blev i alal fall varnad av Emil att denna säsong skulle vara en aning speciell men att jag skulle ta mig igenom den för att trean och fyran är så mycket bättre. Får hoppas att han har rätt.

Hatar allt som har med Maryann att göra. Så dåligt och fult. Det var mycket bra att Sookie, Jason, Eric och Bill för mesta delen av säsongen ägnade sig åt andra saker som hade lite bättre storyline. Dock var hela den här Jason goes churchcamp också väldigt rökig men Jason är så rolig att det funkar ändå.

Ett plus var i alla fall att Hoyt fick mycket airtime, gillar honom. Så go karaktär. Så sorgligt slut mellan honom och Jessica. Det måste lösa sig. Riktigt roligt och fint par. Säsongens favoritpar helt klart.

Ett annat plus är Erics skapare Godric. Gillade den karaktären mycket. Så sad hela han. Hans dödsscen är finaste scenen i säsongen. Älskar den, men det är synd att han borta nu.

Ett tredje plus är att Eric var med mycket. Klart en av mina favoritkaraktärer. Och att han fortsatte att prata mycket svenska. Bästa i hela serien när han pratar svenska. Det kan jag säga redan nu innan jag ens sett hälften.

Jag förstår fortfarande inte riktigt att så många har Eric och Sookie som ett av sina absoluta favoritpar. Förstår inte riktigt hur detta ska hända. Dock gillar jag ju klart Eric bättre än Bill, mest för att Bill är så sur och tråkig hela tiden men Sookie och Eric kan jag ändå inte se. Om det nu inte bara har med detta att Sookie druckit Erics blod, men gissar att deras förhållande måste stå på något mer eftersom så många gillar dem. Men vad ska då hända med stackars Bill? Dessutom så många som hoppades på dem inför säsong 3 vilket jag inte alls kan se. Jag är i alla fall helt klart fortfarande en (av dem få?) som hoppas på Sam och Sookie. Dem är ju så fina tillsammans och man ser ju helt klart vad Sam känner för Sookie. Tycker om Sam så mycket. Det var dock dåligt med SamSookiescener i denna säsong. Två fina fanns det i alla fall. Första när dem bråkar utanför baren. Och sen när Sam offrar sitt liv för att förgöra Maryann och Sookie blir så ledsen men sen så glad när han överlever. Tycker det syntes att det är lite mer än vänskap från Sookies sida där med. Dock känns det förgävet att hoppas på detta par när jag vet att kommer bli Eric och Sookie. Men serien kommer ju med en ny säsong så får hoppas på den.

1 kommentar:

Lena sa...

Säsong 2 är den sämsta enligt mig, men fortsätt att titta säsong 3 och 4 är jättebra! :D